Agora MEDIA Agora MEDIA
Căutare [avansată]
go
//Reviste/TIC Biz/nr.215, 10 decembrie 2008/Opinii 23 octombrie 2017
TIC Biz
Librăria
Librăria Byblos
agora ON line
agora ON Line [din galerie...]
ianuarie 2009
PC Rev
PC Rev
decembrie 2008
CPR
Channel Partner România
dec.2008
NET Report
Net Report
nr.dec.2007

Versiune imprimantă
Trimite unui prieten

Onoarea nereperată

Pentru cine a urmărit alegerile, exitpoll- ul a fost punctul culminant al împlinirii sau deziluziei. Pentru politicienii angrenaţi în astfel de campanii obositoare, un astfel de rezumat numeric este primul semn al lucrurilor ce le vor avea de făcut în următoarele ore. Este evident pentru toţi că ne-am obişnuit să ne uităm la ora fatidică, fiecare pe televiziunea preferată, şi să începem apoi să facem calcule, pentru că numărătorile paralele nu se pot concentra atât de repede şi nici nu dau decât târziu măsura faptelor.

Pe 30 noiembrie am stat toţi cu gura căscată la învârtitul cifrelor şi surprize, surprize, diferenţele între principalii contracandidaţi la o eventuală alegere a premierului de către preşedintele României, Traian Băsescu, erau mult mai mari decât se aştepta toată lumea. Surprinşi erau cu toţii (de arătat nu prea arătau ei, sireacii) atât PSD+PC, de prea mult, cât şi PD-L de prea puţin. A doua zi, la primul comunicat al BEC scorurile erau inversate, încât nu puţini s-au întrebat cum dracu'? Au venit explicaţii folosibile numai în România, prin alte locuri mai puţin bananiere auzi direct demisie. La noi s-a uitat CD-ul, "sondorii" fără experienţă sau intervievaţii mincinoşi la greu. Se poate, dar cum până acum sondajele au arătat normal? Nu vreau să cad în paranoia manipulărilor, deşi anumite implicaţii sunt la mintea cocoşului, dar vreau să întreb cum rămâne cu onoarea (a se citi credibilitatea) firmelor particulare ce au ca scop în viaţă sondaje fără mustaţă, adică fără "barbă"?

Exit-poll-urile nu sunt singurele momente în care banii curg gârlă în bozonarul acestor companii. Mai sunt diferite momente unde diverşi clienţi au nevoie de sondări de piaţă. Nu putem spune că nu există suficiente metode matematic precise într-o anumită marjă naturală de eroare. Nu putem spune că nu avem putere de calcul, iar scuzele se pot repede întoarce în capul diletanţilor. Mă întreb doar cum se vor scoate dacă la un alt sondaj pe bani deloc neglijabili clienţii se trezesc cu bălării? oare nu umblă după aceea la diferite tribunale, ca să nu mai vorbesc de cum îi vor ocoli posibilii viitori clienţi, din moment ce li s-a dus buhul? Personal nu mai am încredere în Insomar şi CCSB, mai ales că au greşit la fel. Cam mică probabilitatea.

Despre onoare? Las' că le-o reperează domn' Mitică, c-aşa-i la noi.

   ... spune-ţi părerea în Forumul Agora

TIC
   opinii

Dan Iancu
Onoarea nereperată
Romulus Maier
Schimbare de strategie

   nr.215, 10 DECEMBRIE 2008
TIC Biz
Home | Home | Home | Home | Home
Copyright © 1999-2009 Agora Media S.A.
IT TRENDS, Agora Technology Conferences - ATC, SolePAD, Agora News

Powered by
Dell PowerEdge servers