Agora MEDIA Agora MEDIA
Căutare [avansată]
go
//Reviste/PC Rev/decembrie 2008/Opinii 25 noiembrie 2017
PC Rev
Librăria
Librăria Byblos
agora ON line
agora ON Line [din galerie...]
ianuarie 2009
TIC Biz
TIC Biz
nr.215, 10 decembrie 2008
CPR
Channel Partner România
dec.2008
NET Report
Net Report
nr.dec.2007

Versiune imprimantă
Trimite unui prieten

Astalavista, baby

Dan Iancu

Cei care doresc să discute cu mine o pot face la adresa:
dan.iancu@agora.ro

Motto: "If you optimize everything, you will always be unhappy." D.E. Knuth

După cum spuneam astă vară, vine momentul, nu tocmai vesel, în care ne despărţim de foaia de hârtie. Dacă la unii (vezi ultima pagină) e doar o trecere, la noi lucrurile devin mai complicate din varii motive. Deocamdată ne despărţim de PC Rev (PC Magazine) România şi nu cred că titlul va reveni pe-aici atât de uşor precum pare. Părerea mea e că banii daţi pe siglă pot fi mult mai bine folosiţi şi vom căuta mijloacele de a construi o revistă digitală bună pentru piaţa românească.
      În decembrie se vor împlini zece ani de la lansarea în clubul BackStage a acestei reviste. În acea vreme titlul american era cel mai tare din parcare cu numere de trei sute de pagini. De la acordurile triumfale ale lui A.G. Weinberger până la "consumer electronics" cum arată originalul în prezent, e o cale multe prea diferită de ceea ce ne-am dorit noi de la aceasta publicaţie. E şi acesta un motiv de despărţire.
      Trebuie să spun că în redacţie au fost oameni excelenţi cărora le mulţumesc pentru articole şi certuri. Dacă e să fac o trecere în revistă a celor ce mi-i amintesc în acestă dimineaţă cenuşie de noiembrie aş începe cu Mircea Sârbu şi aş continua cu Mihaela Cârstea, Mircea Sabău, Ştefan Stănescu, Ştefan Iliescu, Laci Lăpuşan, Laci Reman, Alexandru Lazăr, Ionuţ Ghionea, Roberto Iosipescu sau Costel Mazilu. Ar trebui să vă spun cât de tari sunt cei de acum Cristian Lăcraru, Elena Liţă, Octavian Fulger, Elena Netea, Eugen Silişte, Andrei Bunea, Cristian Faur, Alexandru Mitrea şi Gabriel Piscupescu. Poate am uitat pe cineva, tot ce se poate având în vedere emoţia cu care scriu acest ultim editorial pentru o revistă ce a însemnat enorm pentru mine.
      Mă gândesc acum ce ar trebui unei reviste electronice pentru a rezista pe piaţă şi a deveni un bun profitabil. Despre muncă patriotică sau binefaceri graţioase voi deschide gura când va veni moştenirea de la unchiul meu din America. Până atunci totul e pe bani şi dezvoltările independente nu au acoperirea necesară pentru o publicaţie specializată cum e una dedicată pieţei de consumer de la noi.
      Evident că primul factor esenţial este conţinutul. O ediţie electronică trebuie să aibă facilităţile Internetului. În primul rând lipsa de constrângeri de lungime a textului, de dimensiuni ale pozelor sau de tipuri de format. V-aţi gândit că o revistă în mileniul trei ar trebui să arate ca un ziar al vrăjitorilor din Harry Potter? Dar o publicaţie ce se ocupă cu tehnologiile cele mai noi din TIC? Aici e aici. Limitele unei astfel de apariţii ar trebui să fie mult peste limitele fanteziei obişnuite, iar fiecare "număr" ar fi după mine un obiect în continuă mişcare.
      Apoi ar trebui regândită interactivitatea. Nu cred că un astfel de obiect este altceva decât un nucleu ce determină o interactivitate continuă. Generând subiecte publicaţia nu ar face decât să însumeze o multitudine de abordări ierarhizate după un algoritm de relevanţă nu neapărat bazat pe popularitatea autorului sau a articolului. Munca unui redactor ar fi mai palpitantă şi în acelaşi timp mult mai legată de public. Pagina de hârtie a fost până de curând, şi la noi mai este, un soi de piedestal, pe care au fost ridicate diferite vedete. E adevărat că televiziunea naşte monştri pe pâine caldă, dar nu e totuna cu a-ţi apărea numele pe frontispiciul unei cărţi. Internetul are şansa de a regenera algoritmul de fabricare a unei vedete. Evident, rezultatul va depinde de publicul ţintă şi aici nu e necesar să ne închipuim că o asfel de abordare va rupe gura târgului. Un blogger nu este neapărat suma clickurilor sale, cum un Lampedusa nu a fost totalitatea ignoranţei contemporanilor săi. Problema, care se pune, e doar una de mişcare, iar lipsa unei dinamici adecvate va îngropa cele mai docte sau înţelepte opinii. Vedem că într-o mass media cotropită de tabloidizări nu neapărat argumentul bazat e cel mai tare, ci cel mai colorat va lua faţa. Cinstit să fiu nu-mi doresc să exist la numărătoare, la fel cum mă lasă rece laudele sau înjurăturile nechemaţilor.
      Nu în ultimul rând, de fapt de aici începe construcţia unei publicaţii, este efortul financiar. După mine ar trebui ca cei interesaţi de o astfel de publicaţie să gândească un buget anual care să fie pus la dispoziţia redacţiei pentru a coagula subiecte de interes pentru cei care plătesc, dar şi pentru public. Am spus subiecte de interes, iar nu laude fără acoperire. Avantajele creerii unei astfel de comunităţi sunt evidente şi se pot constitui într-un răspuns bazat şi prompt pentru producători. Mă rog, unii cred că produsele lor sunt impecabile, deşi le arăţi clar că sunt cu pluta pe conductă. Mă rog, aici se întâmplă ca respectivii să confunde loialitatea cu minciuna, fapt ce nu foloseşte nimănui. Ba din contra. În istoria revistei PC Rev am avut o singură colaborare care mi-a plăcut 100% pentru că a fost ceea ce cred eu că e normalitatea, adică trasfer de tehnologie la înalt nivel.
      Acum vă spun la revedere. Ne vom întâlni în alte dimensiuni, ceva mai potrivite timpului pe care-l trăim.

   ... spune-ţi părerea în Forumul Agora

  opinii

 Dan Iancu  * Astalavista, baby

 Cristian Lăcraru  * Consumaţi cu moderaţie
 Mircea Sârbu  * Cărţi şi copaci

Home | Home | Home | Home | Home
Copyright © 1999-2009 Agora Media S.A.
IT TRENDS, Agora Technology Conferences - ATC, SolePAD, Agora News

Powered by
Dell PowerEdge servers