Agora MEDIA Channel Partner
Căutare [avansată]
go
//Reviste/CPR/dec.2008/Reţea 18 ianuarie 2018
CPR
Librăria
Librăria Byblos
agora ON line
agora ON Line [din galerie...]
ianuarie 2009
PC Rev
PC Rev
decembrie 2008
TIC Biz
TIC Biz
nr.215, 10 decembrie 2008
NET Report
Net Report
nr.dec.2007

Versiune imprimantă
Trimite unui prieten

Altfel de schimbări

Companiile nu schimbă numai relaţia cu partenerii, distribuitorii sau furnizorii. În faţa realităţilor pieţei, mulţi îşi schimbă chiar şi structura interioară, inclusiv cea a forţei de vânzări, având în plan să profite de pe urma noilor oportunităţi.

Cu ocazia lansării noii game ESPRIMO, compania Fujitsu Siemens Computers România a anunţat că, în ciuda situaţiei economice incerte, se poziţionează din nou pe locul 1 pe piaţa IT din România. Ultimele studii oficiale IDC atestă statutul de lider la clasificarea "Toate Categoriile de Produs" (All Form Factors) cu 31.563 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 11,4%, ceea ce înseamnă o creştere de la an la an de 127,2%. În plus, compania se situează pe prima poziţie la segmentul de Desktop-uri cu 20.886 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 13,9%, iar la capitolul servere înregistrează cea mai bună rată de creştere din top cei mai importanţi 5 furnizori, respectiv 66,3% YoY.

Mai mult, echipa FSC este în extindere şi s-a mutat în casă nouă, într-un sediu mai modern şi mai spaţios. De asemenea, structura de activitate globală şi locală a fost supusă schimbării, iar numărul angajaţilor din România a crescut la 31, având acum resursele necesare pentru a susţine noua strategie de business a companiei axată pe derularea de proiecte de mare avengură în segmentul de Large Enterprise, alături de partenerii tehnologici importanţi de pe piaţa din România. În acest sens, echipa de Value Sales, dedicată dezvoltării şi implementării de proiecte IT a fost extinsă cu noi competenţe precum: IT architecture consultant, proposal manageri, project manageri, precum şi un departament puternic de sales specialists. Începând cu cea de a 2-a jumătate a anului fiscal 2008-2009 o nouă structură a fost creată în interiorul companiei şi anume echipa de Acquisition Sales, al cărei ţintă îl reprezintă segmentul de Large Enterprise, în care se doreşte generarea de proiecte complexe, care să includă produse, servicii şi soluţii de infrastructură. La rândul ei, echipa de Volume Sales şi-a consolidat strategia de business la nivel naţional, în clipa de faţă 3 din 5 regiuni fiind acoperite prin reprezentanţii Fujitsu Siemens Computers din Iaşi, Timişoara şi Cluj, iar reţeaua se va extinde cât de curând în Craiova şi Constanţa, conform unui comunicat al companiei.

Nu schimbi nimic la o echipă când toate lucrurile merg bine. Dar previziunile companiei arată o schimbare în preferinţele clienţilor români dinspre hardware înspre servicii. Astfel, pentru anul următor, se aşteaptă scăderi dramatice ale vânzărilor de desktop, slăbiri ale ritmului de creştere a vânzărilor de desktop şi o creştere sensibilă a vânzărilor de servicii. Care au nevoie şi de o altă abordare a relaţiilor în piaţă şi de un alt tip de parteneriate.

"Criza financiară care se manifestă va conduce la o scădere a vânzărilor de echipamente hardware. Estimăm că vânzările de desktop-uri se vor reduce cu 20-30%, cele de notebook-uri îşi vor reduce rata de creştere, care se situează în prezent la 20-30%. O creştere, dar mai redusă, se va manifesta şi pe piaţa aplicaţiilor software. În schimb, piaţa serviciilor IT se va dubla, tot mai multe companii fiind sub presiunea reducerii costurilor şi IT-ul va fi principala ţintă", a spus Nicolaescu într-o conferinţă de presă.

Iată o companie care vrea să prindă trenul schimbării începând cu o schimbare în însăşi structura sa. Nu ştim câtă legătura are această mişcare de înlocuire cu randamentul oamenilor la care s-a renunţat, cât are legătură cu noul model de business care va fi promovat la nivelul companiei. De altfel, însuşi Dragos Nicolaescu punea accent pe necesitatea ca toţi oamenii din companie să fie capabili să iniţieze şi să menţină relaţii de acum încolo, relaţiile interumane bune cu partenerii urmând a fi o temelie a oricăror relaţii de afaceri bune.

"Schimbarea este cuvântul cheie la Fujitsu Siemens Computers România. Piaţa IT locală şi internaţională este din ce în ce mai concurenţială, drept pentru care inovaţia tehnologică, reinventarea strategică şi investiţia în oameni reprezintă cele mai eficiente instrumente de business pentru noi. Suntem lideri de piaţă în plan local de peste patru ani şi am demonstrat că orice provocare sau obstacol ne face mai puternici şi mai vizionari. În ultimul an ne-am schimbat obiectivul strategic, de la acela de lider în furnizarea de echipamente IT, la cel de lider în furnizarea de soluţii de infrastructură IT. Această schimbare a însemnat pentru noi un profund proces de restructurare, urmărind formarea de competenţe la nivel local şi crearea de noi structuri în cadrul FSC România capabile să susţină proiecte complexe de mare anvergură" - Dragoş Nicolaescu, Country Manager Fujitsu Siemens Computers România.

Reorganizarea companiei, care este un proces departe de a fi finalizat, va intra într-o nouă fază anul următor. "Anul viitor vom deschide o divizie de servicii IT, vom angaja personal, sau vom cumpăra o firmă de servicii IT. Preţul este mai puţin important, va conta calitatea în selectarea companiei", spunea Nicolaescu. Pentru o cotă de piaţă cât mai mare din piaţa de servicii, nicio schimbare nu înseamnă un efort prea mare.

   ... spune-ţi părerea în Forumul Agora

Channel Partner România
REŢEA
   cpr nr. 25
Home | Home | Home | Home | Home
Copyright © 1999-2009 Agora Media S.A.
IT TRENDS, Agora Technology Conferences - ATC, SolePAD, Agora News

Powered by
Dell PowerEdge servers