Agora MEDIA Channel Partner
Căutare [avansată]
go
//Reviste/CPR/dec.2008/Piaţa 18 ianuarie 2018
CPR
Librăria
Librăria Byblos
agora ON line
agora ON Line [din galerie...]
ianuarie 2009
PC Rev
PC Rev
decembrie 2008
TIC Biz
TIC Biz
nr.215, 10 decembrie 2008
NET Report
Net Report
nr.dec.2007

Versiune imprimantă
Trimite unui prieten

Bancuri şi probe

Dan Iancu
Dan Iancu
Motto:
"F. : Apoi, a luat cheia la dumnealui când a plecat.
D. : Care va să zică, a plecat?
F. : Nu, domnule, n-a plecat.
D. : Amice, eşti... idiot!"
Caragiale - Căldură mare

Am fost ieri să-mi cumpăr oarece mărunţişuri de la Media Galaxy la Unirii. Nişte boxe, nişte căşti şi un telefon cordless. Ajung la casă, plătesc şi mă îndept voios către un colţ peste care trona mare şi impunător un afiş "Probe şi Certificate de garanţie". Perfect. Un tânăr expert completează oarece formulare şi... gata. Aştept să vină şi partea cu probele, deşi mi se părea nefiresc să fie întâi completate formularele şi apoi să vedem că din cutii ies chiar aparatele cu pricina, iar nu nişte Moşi Crăciun hlizindu-se la noi. Întreb cum e cu proba. "Păi probăm ce se poate, ce nu, nu!" îmi răspunde surprins expertul cel tânăr. "Şi astea nu se pot proba?" întreb uşor mirat. "Nu, evident". Mă rog dialogul deja era între Caragiale şi Ionescu.

Au mai venit doi experţi tineri. "Păi trebuia să mergeţi la raion să le probaţi!" îmi spune triumfător o domni- şoară cu un tricou albastru. "Unde? Şi desfacem cutia şi vedem că nu mai am chef să-l iau şi?" Cer să vină şeful. Apare omul de la securitate. Îl întreb de ce se holbează că n-am furat şi nici n-am de gând. Vine alt expert şi mă duce la un ghişeu de obţinut rate, ia un fir de la telefonul de pe tejghea, îl infinge- ntr-al meu, pune şi transformatorul la priză şi-mi întinde telefonul. Vreau să fac un număr, al meu, iar expertul mi-o taie "telefonul e blocat, nu puteţi face număr de mobil." Renunţ. Expertul începe să-ndese obiectele la loc în cutie ca pe sarmale.

Apare în sfârşit şeful. Îi explic cum devine cestia. Mă întreabă cine ce a spus şi făcut. Povestesc. Îşi cere scuze şi primeşte de la mine o carte de vizită. Îmi promite că până azi va remedia situaţia. Nu m-am dus să verific, dar presupun că va face ceva fiind singurul normal de acolo. Mă rog, se pare că nu era expert. Nu e prima oară când păţesc aşa ceva la acest magazin. Altă dată am cerut să văd cum merge un televizor şi vânzătorul responsabil de raion a scăpat "uşor" cutia pe jos. S-a supărat pe mine pentru că dacă n-aş fi avut pretenţii absurde, nu s-ar fi defectat obiectul. Mă rog.

Problema e mai complexă decât pare la prima vedere şi firmele de renume ar trebui să verifice existenţa bancurilor profesioniste de probă la cei care vând publicului larg produsele. Deşi pare o pretenţie absurdă, o nemulţumire, care implică un nume, se poate răsfrânge asupra produsului. Un client stresat nu mai stă să aleagă că tinerelul nesimţit nu are nici în clin nici în mânecă cu brand-ul respectiv. Nimeni nu stă să se frământe că produsul nu are nici-o vină, iar magazinul ar fi singurul responsabil şi îndrituit să sufere consecinţele. Deocamdată la noi nu foarte mulţi cumpărători se chinuie să-şi ceară drepturile, dar va veni curând şi această vreme. Atunci în mod normal un loc unde omul pe banii cui trăiesc "experţii" se va fi săturat de experienţe nervoase şi nimeni nu le va mai deschide uşa. Dar până atunci există această legătură intrinsecă între amabilitatea şi înţelegerea celui de după tejghea şi o marcă.

Lanţul trofic ce începe în fabrică şi se termină cu service-ul nu trebuie să dea rateuri, pentru că toate se acumulează, iar un renume prost "face" toţi banii. Ar fi bine ca din când în când reprezentanţii distribuitorilor să se abată pe la diverşi implicaţi în toată această viaţă a produsului şi să vadă cum funcţionează. Nu să vină anunţaţi, ci să vină pe post de clienţi. S-ar putea să aibă foarte multe surprize nu tocmai fericite. Atunci ar putea lua măsuri înainte ca piaţa să ia măsuri, pentru că din câte ştiu pe pielea mea sunt nume de care mă feresc ca dracul de tămâie. Poate greşesc, dar nu am de gând să-mi schimb obiceiurile.

   ... spune-ţi părerea în Forumul Agora

Channel Partner România
PIAŢĂ
Clientul nostru, stăpânul nostru?
Interviu
Cercetare
   cpr nr. 25
Home | Home | Home | Home | Home
Copyright © 1999-2009 Agora Media S.A.
IT TRENDS, Agora Technology Conferences - ATC, SolePAD, Agora News

Powered by
Dell PowerEdge servers